Dat was alweer de eerste maand! - Reisverslag uit Brufut, Gambia van Daphne Tetteroo - WaarBenJij.nu Dat was alweer de eerste maand! - Reisverslag uit Brufut, Gambia van Daphne Tetteroo - WaarBenJij.nu

Dat was alweer de eerste maand!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

31 Maart 2017 | Gambia, Brufut

Al meer dan een maand hier, wat gaat de tijd toch snel! Ik had aan het begin toen ik hierheen ging niet verwacht dat ik zoveel op stap zou gaan. In het weekend van 24 en 25 maart twee keer op stap geweest met een grote groep van Go For Africa, mannen van de Veva opleiding en dan nog twee gezellige meiden die ook stage lopen bij Future For Young People. Hadden mensen van Go For Africa een bustaxi besteld, waarvan ze zeiden voor 8 personen, voor 1000 Dalasi en konden wij met z’n vieren een taxi krijgen 750 Dalasi. Uhm nee dat doen wij niet. De bustaxi was niet voor 8 personen, maar voor veel meer. Zij waren al met 12 erin, dus wij gingen even kijken of we er toch bij pasten en ja hoor geen probleem, gewoon gezellig bij elkaar op schoot . Personal space heb je in een gewone bustaxi al niet, dus nu tja dan moet het toch ook wel bij mensen die je kent kunnen. En dan bij Aquarius doorgaan tot de late uurtjes. Normaal gesproken word ik elke ochtend om 6 uur wakker van de moskee en nu ging ik twee keer slapen met het geluid van de moskee!
Nu al twee weken ongeveer slaap ik al met Nicole op de kamer en we hebben het heerlijk naar onze zin. Laatst kwam er een kamer vrij en werd aan ons gevraagd of één van ons wilde verhuizen en we vonden het eigenlijk allebei wel prima zo. Altijd fijn om voordat je gaat slapen nog ff te kleppen.

Nu begint alles ook lekker te lopen op stage. Op maandag help ik met de lessen. Nu willen ze soms iets te graag dat ik een klas overneem, maar ik heb alweer gemerkt dat ik echt geen lerares ben en ook niet wil worden. Nu ben ik bezig met het vertalen van diverse spelletjes. Laatst ben ik met Grade 5 wezen juffen en ze vonden het fantastisch! Daarnaast ook een keer met ze gesport en toen heb ik de coopertest met ze gedaan. Ze vonden het FANTASTISCH! Ik was helemaal verbaast, omdat ik dat altijd zo vreselijk heb gevonden.

Met Nicole en Naomi hebben we al zoveel plannen gemaakt om dingen te doen, helaas is het constant zo gezellig met iedereen dat we toch elk weekend weer met z’n allen op het strand liggen of op stap zijn in plaats van naar die plekken te gaan. Maar dat komt helemaal goed. Aankomend weekend staat Bakou in combinatie met de krokodillenpoel op de planning. Natuurlijk ook een beetje winkelen ermee gecombineerd ;). Binnenkort komt de paasvakantie eraan, waarin ik dan wat meer tijd heb om het binnenland in te gaan en de diepe cultuur te ontdekken. Misschien nog was neushoorns en andere wilde dieren te zien #fingerscrossed.
Wel bezoek ik ongeveer wekelijks Tejo’s om daar te gaan internetten. Hoe normaal het is in Nederland dat we overal wifi hebben, hoe niet normaal dat hier is. Alles van me telefoon gaat via mobiel internet. Wifi punten zijn hier bijna nergens, ook niet bij ons op de compound. Dat blijft toch wel wennen.
Gelukkig hoef ik het allerbelangrijkste in mijn leven niet helemaal te missen: Kaas! Ze hebben hier wel gewoon kaas, wel wat duurder. Laatst had ik zo’n zin in een tosti en ja hoor, dit was geen probleem. Nicole, Naomi en ik hadden al sneetjes brood en cheddar kaas gehaald, dus heb ik even overheerlijke pan-tosti’s gemaakt! Jammie, Jammie… Kan het leven nog beter?!

  • 31 Maart 2017 - 19:41

    Brigitte Van Helvoort:

    Leuk om te lezen hoe goed je het in Gambia doet, Daphne. Ga zo door! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Voor mijn buitenlandstage heb ik besloten om 4 maanden naar Gambia gegaan. Met de organisatie Future for Young People ben ik hier terecht gekomen en ga ik proberen om mezelf zo goed mogelijk te ontwikkelen en de ervaring van mijn leven op te doen, maar dat komt wel goed.

Actief sinds 05 Maart 2017
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 84679

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 03 Juni 2017

Buitenlandstage in Gambia

Landen bezocht: